Tuesday, June 03, 2008

Video Selection - 最好的朋友

Singers from East Asia Music Co HK recorded a song entitled "Best Friend" / 最好的朋友 for the victims of the Sichuan Earthquake.

I would also like to dedicate this song to my best friends since high school ...

You are my shinning light when the world seems to be so dark.
You encouraged me when I said my life sucks.
You laughed with me when I cracked some nut jokes.
You lend me your ears when I can't stop rantings.
You hugged me when I feel like the world is crashing down.
You corrected me when I've done something stupid.
You hold my hands when we walk together.
You said internal beauty is more important when I said my @$$ is expanding each day!
You remember me in your prayers.
Together we believe Jesus will help us to find a balance between work and social life.
God has indeed blessed me with some awesome friends.

Jen, Carol & Margaret, thanks for everything.



Lyrics in chinese
最好的朋友
作曲:金培達
填詞:劉德華
編曲:Johnny Yim
監製:金培達

鄭秀文:
抑壓的心 在黑暗發現
看見了一張 堅定的臉

何韻詩:
血染的雙手 超越愛的極限
讓我看到明天

楊千嬅:
用你的血 換我的時間

任賢齊:
用你的身體 扛起陌生人的可憐

楊千嬅、任賢齊:
真實的體驗

劉德華:
我的家從來沒有變
只被毀了放置的空間

許志安:
當我最黑暗的時候
你是我最好的朋友 為我顧前

許志安、劉德華:
為他善後 從不問理由

劉浩龍:
當世界走到盡頭
你還是鐵了心留下 不放手

農夫、任賢齊:
好朋友 心心相扣
我願歸於平靜的時候

楊千嬅:
陪你左右

林一峰:
看似終點 又回到起點

王菀之:
是你的呼吸 彌補了缺陷

at17 (王菀之和音):
感謝你 溫暖了人間

方皓玟:
會忘記發生那一年

藍奕邦:
忘不了你出現那一天

合唱:
當我最黑暗的時候
你是我最好的朋友
為我顧前 為他善後 從不問理由
當世界走到盡頭
你還是鐵了心留下 不放手
好朋友 心心相扣
我願歸於平靜的時候 陪你左右

劉德華:
未來的路 我們一起走

合唱:
當我最黑暗的時候
你是我最好的朋友 (任賢齊:最好的朋友)
為我顧前 為他善後 從不問理由
當世界走到盡頭 (任賢齊:牽我的手)
你還是鐵了心留下 不放手 (鄭秀文:永不放手)
好朋友 心心相扣
我願歸於平靜的時候 陪你左右

No comments: